אימפקטור בע"מ

ציוד ומכשור לתחום הגזים, הבטיחות ואיכות הסביבה

החל מגזים נפיצים ( אשר יכולים לגרום לפיצוץ פתאומי) ועד חומרים ביולוגיים – המעבדה יכולה להיות מקום כלל לא בטוח ואף מסוכן. ישנם הרבה פעולות אשר יש לבצע על מנת להוריד את הסיכונים ולהכין את המקום לסביבת עבודה בטוחה לאדם. האיום הכי נפוץ במעבדה הינו בפאזה גזית – גז.

להבדיל מגזים רעילים רבים כגון כלור ותחמוצות חנקן קיים סיכון מפיצוץ עקב גזים נפיצים כגון: מתאן,מימן,גז טבעי,ביוגז,גז בישול גפ"מ ורבים אחרים הינו גורם חשוב אשר יש להתחשב בו במיוחד במעבדות. הגזים במעבדות מאוחסנים בתוך גלילים לחץ ושימוש לא נכון יכול להוביל לפגיע בגליל ולדליפה פתאומית של גז.

ניצוץ קטן מאזור חם כמו לדוגמא פלטת חימום מעבדתית או כל סוג אחר של ציוד מעבדתי חשמלי יכול לגרום לאש ואף לפיצוץ. דליפה של בלון חמצן O2 תעשיר את האווירה עם עודף חמצן אשר רק יגדיל את הסיכון לפיצוץ.

 עקב כל הסיכונים אלו יש חשיבות גדולה ביותר בהתחשבות בגזים באוויר במעבדה. התקנת מערכת גלאי גז הכוללת חיישנים שונים לגזים עם רכזת גזים, מנורות אזהרה עם סירנה קולית חזקה, שליחת הודעת SMS ,  הינו בגדר חובה בכל מעבדה.

 

 

 

 

 

מערכת גילוי גזים דגם 625
רכזת גז דגם 750

2 גזים אשר חשובים ביותר למדידה במעבדות לצורך בטיחות העובד הינם חמצן O2 ופחמן דו חמצני CO2. שני הגזים האלו מוגדרים כאיומים המסכנים חיים. הכוונה בכך היא שגם חשיפה וזמן קצר STEL למשך 15 דקות וחשיפה לזמן ארוך TWA למשך 8 שעות ישנם תקנים ברורים ביותר. לפיכך חלה חובה להתקנת גלאי גז עבור שניהם.

לפי תקנים של ACGIH :

תקן של פחמן דו חמצני CO2  לחשיפה במשך 8 שעות בממוצע הערך הינו  5,000ppm . התקן לחשיפה ממוצעת לטווח קצר של 15 דקות הינו 30,000ppm השווה גם ל 3% נפחי.

רוב האנשים מניחים וטועים כי הסיכון הגדול ביותר של פחמן דו חמצני הינו חנק (חוסר חמצן). בנוסף מניחים כי על מנת למדוד באותו מקום חמצן וגם פחמן דו חמצני די בהתקנת גלאי חוסר חמצן בלבד אשר כביכול "מכסה את שניהם".

מדוע הם טועים? בתקן הבריטי האירפאי BS EN 60079-29-2:2015 נאמר: " במקום בו נדרש למדוד פחמן דו חמצני CO2 חובה להתקין גלאי גז. וזאת מכיוון שניתן לגלות רמות CO2 גבוהות הרבה מהמותר גם כשרמת החמצן היא טובה ואז גלאי חמצן לא יתריע . 

הגלאים שלנו תוצרת אנגליה יכולים להיות פתרון זול ופשוט , מתאימים לסטנדרטים בתעשייה וחסכוניים ב 70% בעלויות התקנה. בנוסף לגלאי גז שאנו מציעים הלקוח יקבל גם שרות מלא של כיולים לגלאי גזים ותחזוקה שוטפת לצורך דיוק ואמינות של מוצרינו.

מערכת גלאי גז 2 גידים
מערכת גלאי גז 2 גידים
גלאי גז כתובתי דגם TOC750
גלאי גז כתובתי דגם TOC750

פתרון : מערכת גלאי גז 2 גידים

עם ניסיון של מעל 100 שנים אנו מציעים מערכת גילוי גז עבור מעל 400 גזים שונים. המערכת מבוססת על טכנולוגיית 2 גידים בה גם הזנת מתח וגם פקודות עוברים על אותם גידים.

לכל גלאי ניתנת כתובת והרכזת מתקשרת עם הגלאי באופן רציף על אותם 2 קווי הזנת מתח. המערכת מאפשרת חיבור והסרה של חיישנים ישנים או חדשים לגזים שונים באופן פשוט ומהיר ביותר ללא צורך בביצוע הגדרות מסובכות וחיווט מיוחד – מדוע? כי הכל מתבצע באופן אוטומטי ומבוקר  על ידי הרכזת גזים שלנו דגם 750. 

בחלק מהאפליקציות נדרש לבקר פרמטרים וגזים שונים בתוך חדר. לצורך זה ניתן להתקין את התצוגה בה רואים את כל הפרמטרים עבור כל גז מחוץ לחדר וכך לדעת האם בטיחותי להיכנס או לא.

אילו גזים הנפוצים ניתן למדוד עם המערכת שלנו?

  1. חמצן – חוסר חמצן O2
  2. אמוניה NH3
  3. פחמן חד חמצני CO
  4. אטילן C2H4
  5. גזים נפיצים LEL 
  6. מימן כלורי HCL
  7. מימן פלואורי HF
  8.  חנקן חד חמצני NO
  9. חנקן דו חמצני NO2
  10. אוזון O3
  11. גופרית דו חמצנית SO2
  12. פחמן דו חמצני  CO2
  13. כלור CL2
  14. אטילן אוקסיד C2H4O
  15. פורמלדהיד CH2O
  16. מימן ציאנידי HCN
  17. מימן גופרתי H2S
  18. נייטרוס אוקסיד N2O
  19. סילאן SiH4
  20. חומרים אורגנים נדיפים VOC

באילו מקומות ותעשיות צריך להתקין את מערכת גלאי גזים?

  • מפעלים , תחנות כח ומתקנים לייצור והפצת גז
  • צי אוניות 
  • מעבדות כימיה
  • חניות תת קרקעיות
  • מטבחים פרטיים ומוסדיים
  • יקבים ליין ובירה
  • בתים פרטיים
  • תעשיית המים
  • תעשייה כימיה תהליכית
  • חדרי דוודי קיטור
  • איכות אוויר בתוך מבנים
  • רפואה ובתי חולים
  • חדרי קירור ומיזוג אוויר
  • חקלאות
WhatsApp chat