אימפקטור בע"מ

ציוד ומכשור לתחום הגזים, הבטיחות ואיכות הסביבה

בחירת גלאי גז המתאים ביותר עבורכם לעיתים נשמעת כפעולה פשוטה אך לרוב נדרש ידע נרחב בתחום וחשוב להתייעץ עם מומחים .

קיימים מספר גלאי גזים למגוון של שימושים ואפליקציות וגם הפוך – גלאי גז מסויים יכול להתאים אך ורק לשימוש ובדיקה  אחת בלבד.

במאמר זה נתאר מגוון של אפליקציות ושימושים בגלאי גז בתעשיה וגם בשימוש ביתי

  • גלאי גז לתהליכי תעשייה :

בתעשייה הכימית ופטרו-כימית עלולים להימצא הרבה איומים של  גזים ריעלים ונפיצים.  גלאי גז שלנו דגם TOCSIN102 העובד בטכנולוגיית PID מבצע מדידה של כל סוגי החומרים האורגנים הנדיפים. 

גלאי זה יכול לספק מדידה ברמות נמוכות מאוד של גילוי גזים רבים . בשימוש בחיישן אינפרא-אדום של הגלאי תתבצע מדידה של מגוון רחב של גזים רעילים ונפיצים. דבר זה יספק למפעל מדידה רציפה לכל דליפה של גז בתהליך העבודה תוך מתן התרעה מיידית באמצעות יציאה אנלוגית 4-20mA. לחילופין ניתן לבצע התרעה לכל גז באמצעות מערכת המתקדמת שלנו הנקראת Addressable network .

  • גלאי גז לחניונים תת קרקעיים CO,NO2,LPG,H2:

גילו גזים בחניונים מיועדת בעיקר להגנה סביבתית מגזים ולחיסכון בעלויות אנרגיה. במידה ואין פליטות של גזים ממכוניות בחניון אנו יכולים לחסוך בחשמל ולהפעיל פחות את מערכות האיוורור. התקנים של בנייני משרדים ומגורים מדברים על מה יש לעשות בכל הקשור בשמירה על רמות גזים נכונה ותקינה. 

לכן ברגע שרמות הפליטות תקינות ניתן לנצל זאת בחיסכון אנרגטי אשר מתבטא בחיסון כספי גדול מאוד.  אנו יכולים לתכנן מערכת לגילוי גזים בחניונים למדידה של פחמן חד חמצני CO , פחמן דו חמצני CO2, חנקן דו חמצני NO2 וגזים נפיצים אחרים כגון גפ"מ LPG או מימן H2 הנפלט ממכוניות הפועלות על חשמל כיום.

מדידה של CO פחמן חד חמצני תמיד הגורם מספר אחד והחשוב ביותר באפליקציה זו מכיוון שהוא גורם לסכנת חיים ממשית. שאר הגזים ניתנים למדידה לפי החלטת הלקוח. אך אם החניון מהווה נקודת הפצה יש למדוד פליטות של פחמן דו חמצני NO2 אשר נפלט ממנועי רכבי דיזל בעיקר. 

באמצעות מערכת גלאי גז ADDRESSABLE שלנו אנו מציעים על גבי 2 קווי מתח בלבד חיסכון גדול מאוד בעלויות התקנה תוך קבלת יתרונות רבים של פעולת המערכת וגמישות בגילוי גזים לחניונים. למערכת ניתן לחבר 7 התקנים שונים: מאווררים, מנורות התראה וסימון,גלאי גז שונים וכל התקן בעל יציאה של 4-20mA או יציאה דיגטלית.  הבקר של המערכת מדגם 750 ניתן להתקנה על פס DIN דבר אשר מאפשר את התקנות בתוך מערכת האיוורור הקיימת .

המערכת שלנו חוסכת 70%-80% בעלויות התקנה מכל מערת אחרת! בנוסף אורך חיי החישן פחמן חד מצני שלנו CO הינו מעל 10 שנים ! 

  •   גלאי גז לנייטרוס אוקסיד N2O לבתי חולים ומרפאות שיניים:

לאחרונה הוקמו מרפאות פרטיות מחוץ לבתי חולים אשר מספקות שירות רפואי נרחב בשימוש עם גז נייטרוס אוקסיד N2O. בנייטרוס משתמשים בחדרי ניתוח,חדרי לידה וגם במרפאות שיניים.

השימוש בנייטרוס אוקסיד הינו לצורך הרדמה. שימוש בחנקו נוזלי הינו לצורך הקפאה.בשני השימושים בגזים אלו עלולה להיות בעיה של דליפת גז המהווה סכנה לחיי האדם.אנו מציעים מערכת מדידה לנייטרוס אוקסיד N2O לצורך התראה. הבקר דגם 640 הינו אידיאלי למדידה זאת. הבקר יכול לבצע מדידה של חוסר חמצן O2 במקומות בהם יש שימוש רק בחנקן וניתן להוסיף בקלות ללבקר גלאי נוסף למדידה של גז נייטרוס אוקסיד. 

  • גלאי גז לשימוש ביתי,מוסדי LPG, CH4, CO :  בדרך כלל גילוי גזים בבתים פרטיים ומוסדיים מתחלקים ל 2 סוגים:

א. מדידת גזים נפיצים של גפ"מ או גז טבעי 

ב. מדידת פחמן חד חמצני CO

מדידת גזים נפיצים מגן על אנשים השוהים בביתם מגורמים העלולים להתפוצץ. הגורמים לכך יכולים להיות דליפות בצנרת גז לא תקינה, התקנה לקויה של מערכת גז או חוסר בתחזוקה ובדיקות שוטפות של הבלוני גז.  

גלאי גז נפיץ דגם TOC-10 מיועד לשימוש ביתי,מוסדי למדידת גז בישול גפ"מ או גז טבעי מתאן CH4.

הגלאי מספק התראה מיידית ברגע זיהוי הדליפה ומותקן כגלאי עצמאי או כחלק ממערכת גילוי גזים אשר יכול להיות מחובר לברז חשמלי לצורך ניתוק זרימת הגז בצינור מיד ברגע ההתראה.  מערכת גילוי גז לשימוש ביתי או מוסדי תכלול בקר מיני דגם TOC-625 MICRO  אשר יכול להיות מחובר לחיישן למדידת פחמן חד חמצני CO וגם גזים נפיצים כגון גפ"מ או מתאן.

מערכות גילוי גזים אלו יכולות להיות מסופקות כבר מחווטים.  מערכות אלו מתאימות לאנשים כלל ללא רקע בתחום הגזים. בין כל המערכות הלקוח יקבל כבלים באורכים קבועים של 1, 3 ו-10 מטר אותם יש לחבר בין כל חלקי המערכת.

צורה זאת נוחה ומהירה להתקנה במקומות בהן אין צורך להתקנה מסובכת של המערכת. הבקר יכול להיות מחובר למערכת התראה כיבוי אש במגוון של חיבורים.

WhatsApp chat